sábado, 11 de diciembre de 2010

این تصویر چیست

این وسیله را من درCarrefourخروجی 14 جادهA1مادرید دیدم.

miércoles, 1 de diciembre de 2010

تصاویری سه بعدی

برای داشتن تصاویری سه بعدی از جاهای مختلف و خصوصا بیت الله الحرام یه این سایت مراجعه بفرمایید.                      http://www.3dmekanlar.com/tr/mescid-i-haram--kabe.html 

viernes, 26 de noviembre de 2010

تصاویری از سفر به سرزمین وحی

این سفر با سفرهای دیگه خیلی فرق داشت،در این سفر باید خوب حواس آدم جمع باشه وگرنه بد جوری

سرش کلاه میره درست  فهمیدید، باید  حواسمون جمع  باشه  که  کجا اومدیم  و براچی اومدیم و چی

میخایم،امیدوارم که خدا از من و همه مسلمونایی که به این سرزمین مییاند قبول کنه .انشاالله









 التماس دعا

sábado, 6 de noviembre de 2010

التماس دعا

در سرزمین وحی دعا گوی شما بازدید کننده عزیز خواهم بود.


اگر تونستم در مکه چند تا عکس روی وب خواهم گذاشت.
   
التماس دعا تا 22نوامبر

sábado, 30 de octubre de 2010

dia todos los santos

 Día 1 de noviembre, festividad de Todos los Santos

در اسپانیا و شهر مادرید روز اول نوامبر تعطیل  است و در این روز مردم

به قبرستانها می روند و برای  مرده های خود  گل می برند. در این روزها

در بیشتر فروشگاهها  لباسهای مخصوصی به فروش  می رسد و بیشتر 

بچه ها خریداران آن هستند،لباس ها را تنشان می کنند و به درب منازل 

می روند هرکه ترسید باید شکلات بدهد و.....

تصاویر متحرک سمت راست در همین رابطه است.

تصاویری از چیزهایی که برای این روز در فروشگاهها به فروش می رسد.
فروشگاه MAKRO
میدان SOL
میدان SOL
PELAZA DE SOL
PELAZA DE SOL


lunes, 18 de octubre de 2010

جالب

پایان حفاری طولانی ترین تونل جهان زیر رشته کوه های آلپ سوئیس


 
 مهندسین سویسی این  تونل که 57کیلومتر طول  دارد  را به پایان رساندند
 ولی انتظار نمی رود که تا سال 2016 به بهره برداری برسد

sábado, 9 de octubre de 2010

روز ملی اسپانیا

روز 12 اکتبر برابر با 20مهر ماه 1389 روز ملی اسپانیا می باشد.
همه ساله این برنامه در بلوار کاستیانا انجام می شود و در مقابل باشگاه ورزشی رئال مادرید
 جایگاه مهمانان ویژمی باشد.امسال این مراسم از حدود ساعت 8:30دقیقه شروع شد
 البته اصل مراسم از ساعت 10:30با رژه تانکها ونفربرهاو رژه نیروهای مختلف شروع شد و
 در ساعت 11:30 دقیقه هم پایان پذیرفت.
شروع مراسم :plaza de castilla madrid
رژه تانکها و جنگ افزارها
رژه نیروهای مسلح
مانور هواپیماهای جنگی

مانور هواپیماهای جنگی 

مانور هواپیماها 
رژه نیروهای مسلح
    من  نفهمیدم این بز اینجا چه می کند
رژه اسب سواران
این هم گوشه ای از مردمی که برای تماشای روز ملی شان به PASEO DE CASTIANA آمدند
از نکات جالب در شهر مادرید این است که هر مراسمی باشد و خیابان برای چند ساعت مسدود باشد
،چون مراسمی در خیابان برگزار بوده است حتما کثیف می شود ، نیروهای شهرداری بلافاصله
پس از مراسم شروع به تمیز کردن خیابان و سپس پلیس، نسبت به بازگشایی خیابان اقدام می کند.

domingo, 5 de septiembre de 2010

نکته

  تا دیشب من هیچ  موقع شب بنزین نزده بودم وهر موقع در روز ماشین بی بنزین می شد
                             
        به پمپ بنزین که مراجعه می کردم اول بنزین می زدم و سپس میرفتم صندوق حساب میکردم .

     جایگاه های بنزین در مادرید و بیشتر شهرهای اروپا شماره دارد وقتی پای صندوق می رویم

   می پرسند کدام شماره و پس از گفتن ما و نگاه به کامپیوتر قیمت بنزین را می گویند البته اگر


نگوییم هم خودشان می دانند و نگاه می کنند ،البته هرکس بنزین می زند خودش می داند چقدر

 زده ولی مسئول پمپ بنزین سوال می کند.


نکته ای جالب برای من که اولین بار بود از ساعت 23 به بعد بنزین می زدم این بود که وقتی من

خواستم بنزین بزنم یکی ازرانندگان که کارش تمام شده بود و داشت می رفت گفت Primero pagar

يعني اول پرداخت،من که تعجب کرده بودم رفتم به صندوق،((البته پمپ های بنزین در اروپا،با پمپ

بنزین در ایران خیلی فرق دارد، غیر از جایگاه بنزین ساختمانی است شبیه به سوپرمارکت و همه

نیازهای اولیه یک مسافر را دارد و در بین راه و جاده ها سرویس بهداشتی و... دارد)) که دیدم درب

 بسته است و یک شیشه کنا ر بازاست و کارکر پمپ داخل است و به او گفتم اول باید پول پرداخت کنم

 و او تایید کرد و گفت از ساعت 23به بعد اول پرداخت بعد بنزین و گفت چقدر من گفتم 30یورو

بعد با سیستم خود حساب کرد هر لیتر بنزین دیشب 1.169یورو بودو پس از دادن تیکت به من

فهمیدم باید 25.66لیتر بزنم و پمپ طوری تنظیم شده بود که دقیقا به همان مقدار به من بنزین داد.










sábado, 4 de septiembre de 2010

يك نكته

                از زماني كه من در مادريد و اسپانیا زندگی می کنم نکات جالبی توجه مرا به خود
              
               جلب می کنداز جمله این نکات وقت شناسی واحترام به مشتری مردم اینجاست،اگر
                
               یک دکتر یا یک وکیل و ...به مرخصی برود و روی درب دفترش یا مطب خود
              
               یادداشتی بنویسد ودر مرخصی بودن خود را بنویسد کار خاصی نکرده ولی وقتی
               
             یک تعمیرکار و یا یک کافه تریا ویا..... این مطلب را بااحترام می نویسد نشان از

            احترام به مشتری می باشد.


         

           
       


                                            تصویر بالا را از روی درب یک کافه تریا گرفتم

                                               ((بسته است به خاطر تعطیلات تا 4سپتامبر))


                                       تصویر بالا را از روی درب یک تعمیرگاه اتومبیل گرفتم
                                         
                                     ((بسته است به خاطر تعطیلات از 30جولای تا28آگوست2010))