martes, 14 de septiembre de 2010
domingo, 5 de septiembre de 2010
نکته
تا دیشب من هیچ موقع شب بنزین نزده بودم وهر موقع در روز ماشین بی بنزین می شد
به پمپ بنزین که مراجعه می کردم اول بنزین می زدم و سپس میرفتم صندوق حساب میکردم .
جایگاه های بنزین در مادرید و بیشتر شهرهای اروپا شماره دارد وقتی پای صندوق می رویم
می پرسند کدام شماره و پس از گفتن ما و نگاه به کامپیوتر قیمت بنزین را می گویند البته اگر
نگوییم هم خودشان می دانند و نگاه می کنند ،البته هرکس بنزین می زند خودش می داند چقدر
زده ولی مسئول پمپ بنزین سوال می کند.
نکته ای جالب برای من که اولین بار بود از ساعت 23 به بعد بنزین می زدم این بود که وقتی من
خواستم بنزین بزنم یکی ازرانندگان که کارش تمام شده بود و داشت می رفت گفت Primero pagar
يعني اول پرداخت،من که تعجب کرده بودم رفتم به صندوق،((البته پمپ های بنزین در اروپا،با پمپ
بنزین در ایران خیلی فرق دارد، غیر از جایگاه بنزین ساختمانی است شبیه به سوپرمارکت و همه
نیازهای اولیه یک مسافر را دارد و در بین راه و جاده ها سرویس بهداشتی و... دارد)) که دیدم درب
بسته است و یک شیشه کنا ر بازاست و کارکر پمپ داخل است و به او گفتم اول باید پول پرداخت کنم
و او تایید کرد و گفت از ساعت 23به بعد اول پرداخت بعد بنزین و گفت چقدر من گفتم 30یورو
بعد با سیستم خود حساب کرد هر لیتر بنزین دیشب 1.169یورو بودو پس از دادن تیکت به من
فهمیدم باید 25.66لیتر بزنم و پمپ طوری تنظیم شده بود که دقیقا به همان مقدار به من بنزین داد.
sábado, 4 de septiembre de 2010
يك نكته
از زماني كه من در مادريد و اسپانیا زندگی می کنم نکات جالبی توجه مرا به خود
جلب می کنداز جمله این نکات وقت شناسی واحترام به مشتری مردم اینجاست،اگر
یک دکتر یا یک وکیل و ...به مرخصی برود و روی درب دفترش یا مطب خود
یادداشتی بنویسد ودر مرخصی بودن خود را بنویسد کار خاصی نکرده ولی وقتی
یک تعمیرکار و یا یک کافه تریا ویا..... این مطلب را بااحترام می نویسد نشان از
احترام به مشتری می باشد.
احترام به مشتری می باشد.
تصویر بالا را از روی درب یک کافه تریا گرفتم
((بسته است به خاطر تعطیلات تا 4سپتامبر))
تصویر بالا را از روی درب یک تعمیرگاه اتومبیل گرفتم
((بسته است به خاطر تعطیلات از 30جولای تا28آگوست2010))
lunes, 23 de agosto de 2010
رمضان
ما مسلمونا الان تو ماه مبارك رمضان هستيم ممكنه از خودتون بپرسید به همین خاطر این خوشه انگور را تو وب خودت
گذاشتی، بله دقیقا،چند روز پیش به دیدن یک دوست در محل کارش رفتم دیدم که روی میز توی اتاق کارش بیسکوبیت و ....
گذاشته بود بهش گفتم مومن در غیر ماه مبارک که از این خبرا نبود که حرف جالبی را به من گفت:اگر اینا را ببینیم و نخوریم هنر
کردیم!!!!!!!!!
گذاشتی، بله دقیقا،چند روز پیش به دیدن یک دوست در محل کارش رفتم دیدم که روی میز توی اتاق کارش بیسکوبیت و ....
گذاشته بود بهش گفتم مومن در غیر ماه مبارک که از این خبرا نبود که حرف جالبی را به من گفت:اگر اینا را ببینیم و نخوریم هنر
کردیم!!!!!!!!!
miércoles, 14 de julio de 2010
سفر نامه:فرانسه -سويس -ايتاليا
فرصتي دست داد تا با ماشين شخصي خودم سري به اين سه كشور بزنم وازشهرهاي مختلفي بازديد كنم
san sebastian spana
san sebastian spana
bordeaux france
bordeaux france
bordeaux france
paris france
paris france
paris france
disneyland paris
تصوير خود گویا است
جاده پاریس- ژنو
ژنو: بلندترین فواره جهان
جاده ژنو به میلان ایتالیا
نزدیک شهر میلان
جاده پیزا به جنوا از جاده ناسیونال- ایتالیا
کلیسای معروف در میلان ایتالیا
ژنو
bordeaux france
paris france
paris franceparis france
paris france
paris france
disneyland paris
تصوير خود گویا است
جاده پاریس- ژنو
ژنو: بلندترین فواره جهان
جاده ژنو به میلان ایتالیا
نزدیک شهر میلان
جاده پیزا به جنوا از جاده ناسیونال- ایتالیا
کلیسای معروف در میلان ایتالیا
martes, 13 de julio de 2010
viernes, 25 de junio de 2010
miércoles, 9 de junio de 2010
cosas que debes hacer por tu coche 10
1-Mantenerlo limpio y siempre a punto son algunos de los cuidados necesarios para un coche. ¡No dejes de revisarlo!
2-Cuidar el aspecto del vehículo
3-Ni abolladuras ni arañazos
4-Tapar el coche
5-Proteger el interior
6-Las escobillas del limpiaparabrisas
7-Mantén la distancia de seguridad
8-Revisiones periódicas
9-Los neumáticos
10-Revisiones cada 20.000 km
Gracias desde del sitio Web de MSN elmotor.
.
lunes, 7 de junio de 2010
هوای مادرید
این روزها هوای شهر مادرید کم کم گرم می شود ، هوا در شهر مادرید حدودا 2الی 3 ماه گرم می شود ولی از اوایل شهریور کم کم هوا خوب می شود.
الان هم برخی شب ها هوا خنک می شود و باد خنکی می وزد .
الان هم برخی شب ها هوا خنک می شود و باد خنکی می وزد .
domingo, 23 de mayo de 2010
یک نکته جالب
از زمانی که من در مادرید هستم و بارها به بانک مراجعه کردم این نکات برایم جالب بوده است:
1-اینجا از صف های طولانی در بانک ها هیچ خبری نیست.
2-اینجا از افرادی با قبوض مختلف در دست هیچ خبری نیست،چرا که تمام قبوض و بیمه ها و اجاره خانه ها به صورت اتومات اول هر ماه از حساب افراد کسر و از طرف بانک برای فرد نامه و از طرف بیمه یا آب،برق،گاز،مهد کودک و...صورت حساب می آید.
با این توضیح که یک لیست اطلاعات حساب هر فرد در اختیار هر مورد می باشد.
3-هنگام ورود به بانک فقط یک نفر یک نفر می توان وارد وخارج شد.
1-اینجا از صف های طولانی در بانک ها هیچ خبری نیست.
2-اینجا از افرادی با قبوض مختلف در دست هیچ خبری نیست،چرا که تمام قبوض و بیمه ها و اجاره خانه ها به صورت اتومات اول هر ماه از حساب افراد کسر و از طرف بانک برای فرد نامه و از طرف بیمه یا آب،برق،گاز،مهد کودک و...صورت حساب می آید.
با این توضیح که یک لیست اطلاعات حساب هر فرد در اختیار هر مورد می باشد.
3-هنگام ورود به بانک فقط یک نفر یک نفر می توان وارد وخارج شد.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)












