viernes, 26 de noviembre de 2010
sábado, 6 de noviembre de 2010
التماس دعا
در سرزمین وحی دعا گوی شما بازدید کننده عزیز خواهم بود.
اگر تونستم در مکه چند تا عکس روی وب خواهم گذاشت.
التماس دعا تا 22نوامبر
sábado, 30 de octubre de 2010
dia todos los santos
Día 1 de noviembre, festividad de Todos los Santos
در اسپانیا و شهر مادرید روز اول نوامبر تعطیل است و در این روز مردم
به قبرستانها می روند و برای مرده های خود گل می برند. در این روزها
در بیشتر فروشگاهها لباسهای مخصوصی به فروش می رسد و بیشتر
بچه ها خریداران آن هستند،لباس ها را تنشان می کنند و به درب منازل
می روند هرکه ترسید باید شکلات بدهد و.....
تصاویر متحرک سمت راست در همین رابطه است.
تصاویری از چیزهایی که برای این روز در فروشگاهها به فروش می رسد.
فروشگاه MAKRO
تصاویر متحرک سمت راست در همین رابطه است.
تصاویری از چیزهایی که برای این روز در فروشگاهها به فروش می رسد.
فروشگاه MAKRO
PELAZA DE SOL
PELAZA DE SOL
lunes, 18 de octubre de 2010
جالب
پایان حفاری طولانی ترین تونل جهان زیر رشته کوه های آلپ سوئیس
مهندسین سویسی این تونل که 57کیلومتر طول دارد را به پایان رساندند
ولی انتظار نمی رود که تا سال 2016 به بهره برداری برسد
sábado, 9 de octubre de 2010
روز ملی اسپانیا
روز 12 اکتبر برابر با 20مهر ماه 1389 روز ملی اسپانیا می باشد.
همه ساله این برنامه در بلوار کاستیانا انجام می شود و در مقابل باشگاه ورزشی رئال مادرید
جایگاه مهمانان ویژمی باشد.امسال این مراسم از حدود ساعت 8:30دقیقه شروع شد
البته اصل مراسم از ساعت 10:30با رژه تانکها ونفربرهاو رژه نیروهای مختلف شروع شد و
در ساعت 11:30 دقیقه هم پایان پذیرفت.
شروع مراسم :plaza de castilla madrid
رژه تانکها و جنگ افزارها
مانور هواپیماها
رژه نیروهای مسلح
من نفهمیدم این بز اینجا چه می کند
رژه اسب سواران
این هم گوشه ای از مردمی که برای تماشای روز ملی شان به PASEO DE CASTIANA آمدند
از نکات جالب در شهر مادرید این است که هر مراسمی باشد و خیابان برای چند ساعت مسدود باشد
،چون مراسمی در خیابان برگزار بوده است حتما کثیف می شود ، نیروهای شهرداری بلافاصله
پس از مراسم شروع به تمیز کردن خیابان و سپس پلیس، نسبت به بازگشایی خیابان اقدام می کند.
martes, 14 de septiembre de 2010
domingo, 5 de septiembre de 2010
نکته
تا دیشب من هیچ موقع شب بنزین نزده بودم وهر موقع در روز ماشین بی بنزین می شد
به پمپ بنزین که مراجعه می کردم اول بنزین می زدم و سپس میرفتم صندوق حساب میکردم .
جایگاه های بنزین در مادرید و بیشتر شهرهای اروپا شماره دارد وقتی پای صندوق می رویم
می پرسند کدام شماره و پس از گفتن ما و نگاه به کامپیوتر قیمت بنزین را می گویند البته اگر
نگوییم هم خودشان می دانند و نگاه می کنند ،البته هرکس بنزین می زند خودش می داند چقدر
زده ولی مسئول پمپ بنزین سوال می کند.
نکته ای جالب برای من که اولین بار بود از ساعت 23 به بعد بنزین می زدم این بود که وقتی من
خواستم بنزین بزنم یکی ازرانندگان که کارش تمام شده بود و داشت می رفت گفت Primero pagar
يعني اول پرداخت،من که تعجب کرده بودم رفتم به صندوق،((البته پمپ های بنزین در اروپا،با پمپ
بنزین در ایران خیلی فرق دارد، غیر از جایگاه بنزین ساختمانی است شبیه به سوپرمارکت و همه
نیازهای اولیه یک مسافر را دارد و در بین راه و جاده ها سرویس بهداشتی و... دارد)) که دیدم درب
بسته است و یک شیشه کنا ر بازاست و کارکر پمپ داخل است و به او گفتم اول باید پول پرداخت کنم
و او تایید کرد و گفت از ساعت 23به بعد اول پرداخت بعد بنزین و گفت چقدر من گفتم 30یورو
بعد با سیستم خود حساب کرد هر لیتر بنزین دیشب 1.169یورو بودو پس از دادن تیکت به من
فهمیدم باید 25.66لیتر بزنم و پمپ طوری تنظیم شده بود که دقیقا به همان مقدار به من بنزین داد.
sábado, 4 de septiembre de 2010
يك نكته
از زماني كه من در مادريد و اسپانیا زندگی می کنم نکات جالبی توجه مرا به خود
جلب می کنداز جمله این نکات وقت شناسی واحترام به مشتری مردم اینجاست،اگر
یک دکتر یا یک وکیل و ...به مرخصی برود و روی درب دفترش یا مطب خود
یادداشتی بنویسد ودر مرخصی بودن خود را بنویسد کار خاصی نکرده ولی وقتی
یک تعمیرکار و یا یک کافه تریا ویا..... این مطلب را بااحترام می نویسد نشان از
احترام به مشتری می باشد.
احترام به مشتری می باشد.
تصویر بالا را از روی درب یک کافه تریا گرفتم
((بسته است به خاطر تعطیلات تا 4سپتامبر))
تصویر بالا را از روی درب یک تعمیرگاه اتومبیل گرفتم
((بسته است به خاطر تعطیلات از 30جولای تا28آگوست2010))
lunes, 23 de agosto de 2010
رمضان
ما مسلمونا الان تو ماه مبارك رمضان هستيم ممكنه از خودتون بپرسید به همین خاطر این خوشه انگور را تو وب خودت
گذاشتی، بله دقیقا،چند روز پیش به دیدن یک دوست در محل کارش رفتم دیدم که روی میز توی اتاق کارش بیسکوبیت و ....
گذاشته بود بهش گفتم مومن در غیر ماه مبارک که از این خبرا نبود که حرف جالبی را به من گفت:اگر اینا را ببینیم و نخوریم هنر
کردیم!!!!!!!!!
گذاشتی، بله دقیقا،چند روز پیش به دیدن یک دوست در محل کارش رفتم دیدم که روی میز توی اتاق کارش بیسکوبیت و ....
گذاشته بود بهش گفتم مومن در غیر ماه مبارک که از این خبرا نبود که حرف جالبی را به من گفت:اگر اینا را ببینیم و نخوریم هنر
کردیم!!!!!!!!!
miércoles, 14 de julio de 2010
سفر نامه:فرانسه -سويس -ايتاليا
فرصتي دست داد تا با ماشين شخصي خودم سري به اين سه كشور بزنم وازشهرهاي مختلفي بازديد كنم
san sebastian spana
san sebastian spana
bordeaux france
bordeaux france
bordeaux france
paris france
paris france
paris france
disneyland paris
تصوير خود گویا است
جاده پاریس- ژنو
ژنو: بلندترین فواره جهان
جاده ژنو به میلان ایتالیا
نزدیک شهر میلان
جاده پیزا به جنوا از جاده ناسیونال- ایتالیا
کلیسای معروف در میلان ایتالیا
ژنو
bordeaux france
paris france
paris franceparis france
paris france
paris france
disneyland paris
تصوير خود گویا است
جاده پاریس- ژنو
ژنو: بلندترین فواره جهان
جاده ژنو به میلان ایتالیا
نزدیک شهر میلان
جاده پیزا به جنوا از جاده ناسیونال- ایتالیا
کلیسای معروف در میلان ایتالیا
Suscribirse a:
Entradas (Atom)



