sábado, 26 de marzo de 2011
sábado, 19 de marzo de 2011
viernes, 11 de marzo de 2011
خوش مرام
یکی از نکات مثبت که من در این شهر دیدم این است که اگر شما نوبت دکتربگیرید برای مدتی طولانی مثلا 15روز دیگه
یک روز قبل از موعد از طرف بیمه مربوطه و مکانی که نوبت گرفتید ،برای شما یک SMS می آید و به شما یاد آوری می
کند که فردا نوبت دکتر دارید و نام دکتر و آدرس دکتر یا بیمارستان را هم برای شما قید می کند.
یک روز قبل از موعد از طرف بیمه مربوطه و مکانی که نوبت گرفتید ،برای شما یک SMS می آید و به شما یاد آوری می
کند که فردا نوبت دکتر دارید و نام دکتر و آدرس دکتر یا بیمارستان را هم برای شما قید می کند.
viernes, 25 de febrero de 2011
خرید در اسپانیا
در کشور اسپانیا و شهر مادرید ،مالیات هر جنس ،همراه با خرید آن از مشتری گرفته می شود.
این مالیات یا IVA بر تمام اجناس و قبوضی که صادر می گردد تعلق می گیرد حتی قبوض برق و آب و...
هر گروه جنسی یک نوع مالیات دارد .برخی 16درصد ،برخی4درصد ،برخی18درصد و....
تصویر زیر نمونه قبض برق است که می بینید از مجموع 11/183یورو مبلغ
93/27یورو مالیات می باشد
تصویر زیر نمونه قبض برق است که می بینید از مجموع 11/183یورو مبلغ
93/27یورو مالیات می باشد
sábado, 12 de febrero de 2011
دکتر رفتن
از موقع حضور من در اسپانیا و شهر مادرید نکاتی همواره توجهم را به خودش جلب کرده بود و من
جست وگریخته در این وبلاگ نوشتم.
این موارد که در این وبلاگ نوشته می شود اهانت به هیچ شخص یا گروهی نیست و فقط من احساس
کردم که اگر همه این جور باشند چه قدر خوب است.
در کشور اسپانیا و شهر مادرید اگر کسی مریض شود به راحتی به بیمارستانهایی که در این شهر
وجود دارد رفته و هیچ دغدغه ای ندارند،خوب تا اینجا که حتما چیزی عاید شما نشد ،نکته جالب
این است که وقتی شما نوبت می گیرید و می نشینید تا نوبت شما شود خود دکتر می آید از اتاقش
بیرون مریض بعدی را صدا می زند و با احترام با او دست داده و احوالپرسی می کند و پس از
اینکه نشستند شرح حال بیمار را پرسیده و سریع وارد سیستم رایانه ای که تمام پزشکان مادرید
در اتاقشان (مطب) دارند ،می کنند. و سپس با توجه به نوع بیماری نسخه می دهند .
پزشکان به سختی دارو می نویسند. داروخانه ها از دادن داروهای آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک
اکیدا خوداری می کنند.
جست وگریخته در این وبلاگ نوشتم.
این موارد که در این وبلاگ نوشته می شود اهانت به هیچ شخص یا گروهی نیست و فقط من احساس
کردم که اگر همه این جور باشند چه قدر خوب است.
در کشور اسپانیا و شهر مادرید اگر کسی مریض شود به راحتی به بیمارستانهایی که در این شهر
وجود دارد رفته و هیچ دغدغه ای ندارند،خوب تا اینجا که حتما چیزی عاید شما نشد ،نکته جالب
این است که وقتی شما نوبت می گیرید و می نشینید تا نوبت شما شود خود دکتر می آید از اتاقش
بیرون مریض بعدی را صدا می زند و با احترام با او دست داده و احوالپرسی می کند و پس از
اینکه نشستند شرح حال بیمار را پرسیده و سریع وارد سیستم رایانه ای که تمام پزشکان مادرید
در اتاقشان (مطب) دارند ،می کنند. و سپس با توجه به نوع بیماری نسخه می دهند .
پزشکان به سختی دارو می نویسند. داروخانه ها از دادن داروهای آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک
اکیدا خوداری می کنند.
miércoles, 19 de enero de 2011
نمایشگاه جهانگردی مادرید fitur madrid 2011
از امروز صبح نمایشگاه جهانگردی مادرید در محل اصلی خود شروع به کار کرد.
19 تا 23 enero سه روز اول یعنی19 و 20 و 21 ،مخصوص حرفه ای ها و کارشناسان و 22 و 23 برای عموم.
ساعات بازدید:سه روز اول،10 تا 19 و دو روز آخر از ساعت:10تا20شب
غرفه فلسطین
غرفه انگلستان
MADRID
19 تا 23 enero سه روز اول یعنی19 و 20 و 21 ،مخصوص حرفه ای ها و کارشناسان و 22 و 23 برای عموم.
ساعات بازدید:سه روز اول،10 تا 19 و دو روز آخر از ساعت:10تا20شب
| Fechas | 19 a 23 de Enero 19, 20 y 21 de Enero - Sólo profesionales 22 y 23 de Enero - Abierto al público |
| Lugar | Feria de Madrid, Madrid, España |
| Horarios |
غرفه فلسطین
غرفه انگلستان
MADRID
sábado, 15 de enero de 2011
viernes, 14 de enero de 2011
jueves, 13 de enero de 2011
Real Madrid- Atlético: El morbo de un derbi en la Copa
رئال مادریدو اتلتیکو مادرید تا به حال 35 بار با هم روبرو شدند که سهم رئال 11 برد
و اتلتیک 8 برد و 16 بار هم مساوی شدند.
و اتلتیک 8 برد و 16 بار هم مساوی شدند.
امشب هم تا 25 دقیقه دیگر بازی این دو تیم مادریدی شروع خواهد شد.
البته هواداران اتلتیک ساعت 20:10دقیقه از pelaza de castilla
البته هواداران اتلتیک ساعت 20:10دقیقه از pelaza de castilla
به سمت ورزشگاه می رفتند و 10دقیقه ای ما را معطل کردند تا از خیابان عبور
کنند که این کار با همراهی پلیس انجام می گردید.

تصویر از مسابقات قبلی
مسابقه دیشب
مسابقه دیشب
مسابقه دیشب
مسابقه دیشب
http://deportes.es.msn.com/futbol/fotos.aspx?cp-documentid=155846641&page=1
نتیجه 3 -1 به سود؟
domingo, 2 de enero de 2011
پارک اقیانوس شناسی والنسیا، بزرگترین آکواریوم در اروپاL'Oceanogràfic, el mayor acuario de Europa
El Oceanogràfic -situado en la Ciudad de las Artes y las Ciencias de
Valencia- es el mayor acuario de Europa, lo que le permite albergar los
principales ecosistemas marinos del planeta como son el Mediterráneo, el
Mar Rojo o los Mares Tropicales. Además cuenta con un delfinario
gigante con 24 millones de litros de agua
بزرگترین
پارک اقیانوس شناسی میزبان بزرگترین اکوسیستم های دریایی مثل دریای
مدیترانه
،دریای سرخ و دریاهای گرمسیری و همچنین دارای دلفین های بزرگ،با
24 میلیون لیتر آب است.
اکوسیستم قطب شمال
¿Te gustaría dormir con tiburones? Pues todo es posible en el Oceanogràfic, que te permite pasar una noche de aventuras con tus amigos, padres o compañeros del colegio gracias a la actividad "Dormir con tiburones". Cena, actividades educativas y luego a dormir en la Torre Océanos bajo la mirada de ejemplares de tiburón gris, tiburón toro o pez luna
آیا دوست دارید تا با کوسه بخوابید؟ خب، هر چیزی ممکن است .در پارک اقیانوس شناسی، به شما این امکان داده می شودکه شام خود را در کنار والدین یا دوستان یا همکلاسی های خود صرف کنیددر حالی که به تماشای کوسه ماهی های بزرگ نشسته اید.
El horario del Oceanogràfic varía dependiendo
la época del año o los festivos. En temporada baja (enero-junio y
septiembre-diciembre) abre de 10 a 18 horas excepto los sábados que
amplía su horario hasta las 8 de la tarde. En Temporada media
(junio-julio y la primera quincena de septiembre) abre todos los días de
10 a 20 horas y en agosto su horario es de 10 de la mañana a 12 de la
noche.
ساعات بازدید بسته به فصل و یا تعطیلات. در فصل کم (ژانویه-ژوئن و سپتامبر تا دسامبر) از ساعت 10تا 6 عصر به جز شنبهتمدید آن تا ساعت 8:00امکان دارد. در اواسط فصل (ژوئن ژوئیه - و نیمه اول سپتامبر) باز است هر روز از ساعت 10 تا 8شب و در ماه آگوست ساعت از ساعت 10 تا 12 شب باز است.
Entrada
ورودی(هزینه)
این تعرفه برای سال 2010 اعتبار دارد . افراد بزرگسال €23.90 که تا 18 یورو قابل کاهش است ، € 10.90 برای دانش آموزان و 16 یورو برای افرادی که گروهی باشند.بلیط سالیانه هم می توانید خریداری کنید.
ورودی(هزینه)
La tarifa válida para este año 2010 es de 23,90 euros para los adultos, 18 euros la entrada reducida, 10.90 euros para los estudiantes y 16 euros para los grupos. Si prefieres adquirir un pase anual te costará 60 euros por adulto o 45 euros si tienes acceso a la tarifa reducida
اگر رفتید ما را هم دعا کنید.موفق باشید
Suscribirse a:
Entradas (Atom)



















