sábado, 12 de diciembre de 2009

نکاتی در باره مردم اسپانیا و به خصوص شهرمادرید

1-مردمی بسیارمهربان هستند.
2-رانندگان وعابرین دقیقابه همدیگراحترام می گذارندودرمحل های خط کشی عابرین و رانندگان دقیقا یه هم احترام می گذارندودرجاهایی که خط کشی نیست رانندگان به پیاده ها احترام گذاشته و اول عابرین عبور می کنند.
3-رانندگانی که تازه گواهینامه گرفتند،به شیشیه عقب اتومبیلشان حرف انگلیسیLرا چسباندند  ومعنی ان این است که راننده تازه گواهینامه گرفته است،هواشو داشته باشید.
4-در تمام شهر و خصوصا حومه شهر و حتی روستا ها فروشگاههای بزرگ مواد غذایی و پوشاک و.... وجود دارد و مردم در کمال آرامش خریدمی کننددرضمن این فروشگاهها پارکینگ های بسیار بزرگ دارند تا خریداران با مشکل روبرو نشوند.
5-نکته قابل توجه درفروشگاههااین است که موقع  حساب کردن،اولین حرف صندوقدارholaیعنی سلام و باتوجه به موقعیت روز،buenos diasصبح بخیروbuenas tardesعصربخيرو....مي گویندومشتری انان فقط همان کسی است که جلوی صندوق است و هیچ توجهی به دیگران ندارندواگر مشتری مشکلی داشته باشند در کمال ارامش وخونسردی بدون اینکه کسی از مشتری های عقب ناراحت شود به رفع مشکلش می پردازند.درضمن مشتری هایی که ماشین دارند در محل پارکینگ تعداد زیادی سبد چرخدارخرید وجود دارد که با انداختن یک سکه یک ویا نیم یورویی آزاد می شود ومشتریخرید خوذ را در آن گذاشته و به محل ماشین خود می آوردو پس از قفل کردن سبد در جای خودش سکه اش آزاد شده و برمی دارد.
6-در روزهای یکشنبه و برخی روزهای خاص تمام فروشگاههای بزرگ تعطیل هستند و فروشگاههای کوچک مثلopen cor نیازهای ضروری مردم را می فروشند.
7-مگلب بعدی که اصلا در ایران رایج نیست این است که مثلا شما خرید کردید و در منزل متوجه می شوید که خرید شما جالب نبوده یا دوست ندارید،به فروشگاه رفته ودر محلی خاص با کمال متانت می گوییم devolucionیعنی برگشت کالاوصندوقدار تمام پولتان را به شما پس می دهد.برای برگشت تا 15روز وقت دارید پس هیج عجله ای نیست و برخی فروشگاهها تا 3ماه  جنس قابل برگشت می باشد.
8-یکشنبه های اول هر ماه تمام فروشگاهها باز می باشند.

No hay comentarios: